Bir Marka Hikâyesini Doğru Anlattığında Sanat İcra Etmiş Olur mu

Bir Marka Hikâyesini Doğru Anlattığında Sanat İcra Etmiş Olur mu

Siz ne dersiniz? Bence layığıyla bir sanat eseri ortaya koymuş olur…

Tüm pazarlama kanallarının yani reklam, PR, etkinlik, sponsorluk, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri gibi araçların uyumlu ve entegre bir şekilde kullanılması ve bu sayede tutarlı, etkili bir marka hikayesinin iletilmesi, markaların azami derecede dikkate alması gereken bir süreçtir. Pazarlama İletişimi sektöründe, başarılı bir içerik oluşturma ve bu içeriği hedef kitleye etkili bir şekilde sunabilmek çok önemlidir. Doğru mesajı doğru hedef kitleye doğru zamanda ulaştırabilmek de ayrı bir meziyet ister. İşte tüm bu yetkinlik ve meziyetler de nokta atışı bir stratejik yaklaşım ve dikkatli bir planlama gerektirir. Diğer bir deyişle, içerik planlaması; bu sürecin oldukça önemli bir bileşeni niteliğindedir. Yani oluşturulan içerik, değerli, ilgi çekici ve bilgilendirici olmalı ki marka bilinirliğini, müşteri sadakatini ve satışları artırabilsin.

Tüm bu donanım ve uygulamanın sonunda; hedeflenen sonuçlara ulaşabilmek için birtakım adımların da atılması gerekiyor elbette.  Mesela hedef kitleyi anlayarak içerik stratejisi geliştirmek ve detaylı kitle analizi yapmak; bu sonuçlara ulaşmak için atılması gereken adımların başında geliyor. Hedef kitlenin demografik yapısı, ilgi alanları, yaşam tarzı gibi özelliklerini ve davranışlarını anlamak için araştırma yapılmalı. Bu kapsamda, anketler ve focus gruplar gibi araştırma tekniklerini kullanarak detaylı bilgi ve veri elde edilmeli. Akabinde bir marka arketipi oluşturulmalı. Bu arketip yalnızca markanın kişiliğini, niteliklerini ve inançlarını öne çıkarmakla kalmayıp aynı zamanda onlara insan formu da vermeli. Dolayısıyla doğru belirlenmiş bir hedef kitle, kendisini bu markaya çok yakın hissedecektir. Bu da sağlam atılan adımların birincil olanıdır.

Hedef Kitleye Sorun Çözücü İçerik Üretmek…

Belirlenen hedef kitlenin yaşadığı sorunları, ihtiyaçları ve soruları tespit ederek bu konularda çözümler sunan içerikler oluşturulması ayrı bir önem taşıyor. Mesela bir teknoloji şirketi; günümüzde de sıkça karşılaşılan teknik sorunlara yönelik, jargon kullanmadan herkesin anlayacağı bir dilde rehber olup, çözümler sunabilir. Yani teknoloji kullanan 7’den 70’e herkesin derdine derman olabilir. Diğer yandan, içeriklerin bilgilendirici olduğu kadar eğlenceli olması da başarılı sonuçlara götüren bir başka önemli detaydır. Bu, hedef kitlenin ilgisini çeker ve onları daha uzun süre içerikte tutar. Videolar, infografikler, hikayeleştirilmiş yazılar, blog ve podcast gibi farklı içerik türleri bu amaca hizmet edecektir. 

Hikâye anlatımı devreye girince… 

Her bir markanın ayrı bir hikayesi olduğu düşünüldüğünde, bu hikayelerin keyifli bir şekilde anlatılması hedef kitlenin çok daha kolay ve direkt olarak ilgisini çekiyor. Güçlü bir hikâye, güçlü tüketici kitlesi ve güçlü bir marka sadakati demektir. Tüketicilerle bu güçlü ve sağlam gönül bağını kurmanın uzantısında ise, hikâyenin nasıl, nerde ve ne şekilde anlatıldığına dayanıyor. Sadece reklam aksiyonu olarak değil, aynı zamanda sosyal medya, bloglar, e-posta pazarlaması ve web siteleri gibi diğer kanallarda da paylaşılması etkileşimi artırıyor. Tabii ki burada takım çalışması da oldukça önemli bir rol oynuyor. Başarılı bir hikâye anlatımı stratejisi oluşturmak için markanın; pazarlama, kurumsal iletişim, tasarım ve kreatif ekip ve reklam-PR ajansı ile birlikte kolektif bir iş birliği içerisinde olması gerekiyor.

Tabii ki içerik pazarlama stratejileri konusunda başarılı olan bazı markalardan örnekler vermek de mümkün. Örneğin, LC Waikiki; moda ve giyim sektöründe içerik pazarlamasını etkin bir şekilde kullanan markalardan biri. Blog yazıları, moda tüyoları, stil önerileri ve kombin fikirleri ile müşterilerine değerli bilgiler sunmaya devam ediyor. Ayrıca, inovatif çözüm ve alt yapısı ile her segmente doğru strateji ve içeriklerle mükemmel ulaşıyor.

Diğer yandan Arçelik, teknoloji ve beyaz eşya sektöründe müşteri memnuniyeti odaklı ilerlemeyi ilke edinmiş bir marka. Kullanıcı kılavuzları, ürün tanıtım videoları, bakım ve onarım ipuçları gibi içeriklerle müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Ayrıca, en önemlisi; sürdürülebilirlik ve çevre dostu ürünleri ile bilgilendirici içerikler paylaşarak marka sadakatini güçlendirmeye devam ediyor.

Özgün içerik, paylaşım ve aksiyonlarıyla dikkat çeken bir diğer önemli marka ise Red Bull. Sadece enerji içeceği üreten bir marka olmanın ötesine geçerek, ekstrem spor etkinlikleri, müzik etkinlikleri ve farklı birçok aktiviteyle özellikle genç kitlenin odak noktasında kalmayı başarıyla elde ediyor. Bu gibi tüm içeriklerini, TV, yazılı ve online mecralar, sosyal medya ve diğer tüm pazarlama kanallarında paylaşıyor.

Türkiye’de marka hikayelerini en doğru ve yerinde anlatan başarılı markalar, hedef kitlelerine değer sunmaya, ilgi çekici ve çeşitli içeriklerle etkileşim sağlamaya devam ediyorlar. Bu markalar, “marka hikayelerini” ve içerik stratejilerini hedef kitlenin ihtiyaç ve ilgi alanları doğrultusunda şekillendirip, tüm mecralarda aktif olarak paylaşımlar yaparak müşteri memnuniyetine odaklanıyor. Bu adımlar da içerik pazarlamasında başarıya ulaşmak isteyen diğer tüm markalar için ilham kaynağı olmalı. Ve böylece, yazıma başladığımda belirttiğim gibi, evet; bir marka hikâyesini doğru anlattığında çok güçlü ve sürdürülebilir bir sanat icra etmiş olur!   

Tags